Intrebari Frecvente
031 9641Luni - Vineri 9 - 18

Intrebari frecvente

01. Direct Booking

Ce este Direct Booking?

 Direct Booking este o agentie de turism ce opereaza prin intermediul unui portal de rezervari online foarte performant : www.directbooking.ro. In prezent prin portal sunt accesibile peste 1000000 de oferte in Romania si strainatate. Prin intermediul portalului www.directbooking.ro puteti afla informatii complete despre hotel sau pensiune, despre destinatia de vacanta sau despre obiectivele turistice din zona. Portalul ofera informatii complete privind costurile pachetului turistic si permite rezervarea si achitarea acestuia chiar in site. Indata ce rezervarea a fost confirmata, puteti descarca toate documentele de calatorie, inclusiv factura fiscala si voucherul.
In portalul Direct Booking se pot inscrie gratuit si proprietarii de hoteluri sau pensiuni calificate ce doresc sa isi promoveze si sa vanda oferta turistica prin intermediul portalului Direct Booking.

Cum poate oferi Direct Booking cele mai mici preturi?

Comisioane mici
Stim ca suntem intr-o perioada de recesiune si ne-am ajustat comisioanele pentru a oferi cele mai mici preturi posibile.
Colaborari directe
Direct Booking colaboreaza direct cu mari touroperatori si chiar cu hoteluri afiliate ce isi publica oferta in portalul nostru.
Volum de vanzari
Strategia noastra este aceea de a vinde cat mai multe pachete turistice online, ceea ce inseamna costuri minime cu promovarea la sediul agentiei. Oferta noastra este foarte diversificata si pentru toate buzunarele.
Viitorul este online
Direct Booking isi doreste sa devina cel mai utilizat magazin de turism online din Romania, punand in legatura directa hotelierul cu turistul, la cele mai mici preturi.

02. Cautarea ofertelor de vacanta

Cum caut o destinatie?

In portalul Direct Booking sunt publicate informatii despre hoteluri, circuite, orase, statiuni, regiuni, tari si obiective turistice. In pagina principala aveti la dispozitie o sectiune de cautare in functie de tip (categorie), destinatia geografica sau numele hotelului sau al pachetului turistic (croaziera, circuit etc).
Cautarea dupa tipul vacantei este utila cand doriti sa gasiti pachete de sezon indiferent de locatie sau dintr-o locatie mai putin specifica (de exemplu Oferte de Litoral in Grecia).
Cautarea dupa destinatie este utila cand doriti sa gasiti cazare intr-o anumita zona, indiferent de alte criterii.
Cautarea dupa numele hotelului este utila cand stiti numele complet sau partial al unui hotel.

Cum se utilizeaza cautarea avansata ?

Accesati pagina de cautare avansata din homepage (meniul din stanga) sau dati click aici. Pagina de cautare avansata va pune la dispozitie filtre de cautare foarte diverse, pentru a va ajuta sa gasiti cat mai repede destinatia cautata. Filtrele de cautare sunt clasificate in categorii, pentru a va fi usor sa va concentrati doar pe acele filtre semnificative pentru dumneavoastra. Nu este nevoie sa completati fiecare criteriu de cautare.
O data ce ati stabilit criteriile de filtrare interesante pentru dumneavoastra, apasati butonul Cauta pentru a initia cautarea.
In partea dreapta - jos a paginii sunt afisate hotelurile sau pachetele turistice gasite, grupate in oferte de cazare, oferte de sejur (pachete de cateva zile) sau circuite.
In stanga rezultatului de cautare exista un filtru ce poate fi utilizat pentru a restrange rezultatele in functie de distanta fata de un obiectiv turistic sau in functie de tara/regiunea/statiunea afisata. Pentru a filtra rezultatele in functie de acest filtru suplimentar apasati link-urile "Filtreaza dupa distanta" sau "Filtreaza dupa destinatie".
Rezultatele cautarii pot fi afisate pe harta apasand butonul "Arata harta", pot fi salvate, pentru accesare ulterioara, prin apasarea butonului "Salveaza rezultatele", pot fi trimise prin email, prin apasarea butonului "Trimite prin email".

Ce sunt hotelurile favorite?

Lista de hoteluri favorite este o lista pe care dumneavoastra o creati daca adaugati hoteluri la aceasta lista. Daca doriti sa adaugati un hotel la lista de hoteluri favorite, dati click pe iconul sub forma de inima, ce se gaseste in coltul stanga sus al fotografiei hotelului.
Lista de hoteluri favorite poate fi oricand accesata din pagina oricarui hotel, in stanga paginii. Aceasta lista poate fi trimisa prin email, pentru a fi analizata ulterior de catre dumneavoastra sau de catre un prieten.

03. Rezervari

Cum rezerv un sejur sau o camera la un hotel?

In cautarea ofertelor pe site, veti observa ca prezentam diferite tarife la acelasi hotel. Aceste tarife provin de la furnizorii cu care colaboram. Analizati serviciile incluse si alegeti oferta cea mai buna pentru dumneavoastra.
O data ce ati gasit hotelul dorit, alegeti perioada, numarul de nopti, numarul turistilor, tipul de camera (single,  double, etc), transport si masa, apoi:

  • se plaseaza o COMANDA accesand butonul rezerva / cerere rezervare de sub tarif;
  • se completeaza formularul si incheiati accesand tasta FINALIZARE, obtinand in acest fel un numar de inregistrare;
  • se asteapta raspunsul nostru in privinta disponibilitatii, pe adresa de email lasata in comanda, intr-un interval estimat de 48 h – zile lucratoare;
  • in conditiile in care raspunsul este pozitiv, veti primi atasat si o factura proforma in baza careia puteti efectua plata (avans sau integral in functie de conditiile precizate in oferta);
  • demersurile de rezervare pentru serviciile comandate le vom initia dupa ce ne veti transmite dovada platii, urmand a astepta raspunsul furnizorului  in privinta garantarii serviciilor (confirmarea disponibilitatii initiale)

Plasarea comenzii nu va implica cu nimic financiar – pentru verificarea disponibilitatii puteti plasa cate comenzi doriti.
In cazul in care hotelul nu afiseaza oferte in urma cautarii, inseamna ca:

  • fie acesta nu mai are camere disponibile in perioada solicitata de catre dvs
  • fie nu avem oferta de pret pentru acest hotel (nu il detinem in portofoliu)
  • fie numarul de persoane introdus in filtrele de cautare este prea mare
     
Cum se verifica disponibilitatea camerelor?

Locuri disponibile ca status, in site – inseamna ca oferta respectiva provine de la un furnizor ce detine camere in garantie / allotment (preplatite catre unitatea de cazare). In acest caz, probabilitatea ca serviciile comandate sa fie confirmate de furnizor este mult mai mare.
Disponibilitatea camerelor va fi verificata DOAR in urma plasarii de comanda online; clientul va fi notificat / informat in scris, pe adresa de email comunicata in formular.
Pentru verificarea disponibilitatii mai multor hoteluri, trebuie sa plasati comanda online, pentru fiecare dintre ele. Simpla plasare a comenzii in site nu va obliga la o plata ulterioara.

Raspunsul privind disponibilitatea camerelor

Perioada medie de raspuns a furnizorului este de 48 h  - zile lucratoare, insa in plin sezon se poate astepta si pana la 7 zile lucratoare.
Nu putem estima o perioada / un interval exact, transmiterea unui raspuns depinde de gradul de incarcare al furnizorului si de numarul de comenzi pe care le detine in procesare / in lucru.

Plasarea comenzii online pentru mai multe camere

Dupa completarea informatiilor referitoare la prima camera comandata (pentru o familie), gasiti, in dreapta – jos, butonul ADAUGA ALTA CAMERA LA COMANDA. Urmati pasii solicitati in continuare.

Modificarea comenzii / rezervarii

In situatia in care doriti modificari in comanda / rezervare, trebuie sa va adresati in scris, pe email, agentului care a preluat comanda / rezervarea dvs, specificand ce anume doriti sa modificati. Agentul verifica la furnizor in ce conditii pot fi efectuate modificarile / adaugirile, urmand ca apoi sa va notifice in scris, pe email. Sunt situatii de rezervari NON REFUNDABLE, care nu permit modificari sau anulari.

Anularea comenzii / rezervarii

Anularea unei comenzi / rezervari se efectueaza doar prin notificarea in SCRIS, pe email, transmisa agentului care a preluat comanda / rezervarea.

Conditii de anulare

Conditiile de anulare sunt cele prevazute in contractul cadru, la punctul VI. Renuntari, penalizari, despagubiri (in functie de comanda / rezervare). In urma notificarii in scris pentru anulare, agentul va fi cel care va preciza / informa clientul asupra conditiilor / penalizarilor in cazul anularii.

04. Plata serviciilor

Cand se face plata serviciilor?

Rezervarea camerelor se poate realiza doar in urma unei plati (avans sau integral, in functie de conditiile pachetului de servicii), care reprezinta o conditie obligatorie impusa de furnizor. In situatia in care turistii confirma rezervarea finala, insa o anuleaza ulterior, Direct Booking risca penalizari de 100% la furnizor.
In momentul in care achitati, se fac demersurile de rezervare a serviciilor comandate, insa intotdeauna este necesar sa asteptam confirmarea finala a rezervarii de partea furnizorului.
In termen de aproximativ 48h -  zile lucratoare, veti primi raspunsul in scris cu privire la confirmarea/infirmarea rezervarii dumneavoastra.

Care sunt modalitatile de plata?

O descriere completa a modalitatilor de plata acceptate de Direct Booking puteti gasi in pagina Modalitati de plata.
Sunt acceptate variante diferite de plata, cum ar fi: partial cash / partial card; partial euro / partial lei.

Paritatea Lei – Euro

Pentru plata in lei a unei comenzi in euro, paritatea se face intotdeauna la cursul BNR din ziua efectuarii platii + 2% comision de risc valutar. Pe facturile proforme emise paritatea este deja efectuata si include comisionul amintit.

Confirmarea platii

Pentru a putea efectua demersurile de blocare/rezervare a camerei cat mai rapid, este necesar sa transmiteti atasat prin email dovada platii (foto-copie / scan /fax). Dovada se transmite pe adresa de emai a agentului care a preluat comanda.

Returnarea banilor

In cazul in care, dupa plata integral sau a unui avans din totalul sumei, furnizorul nu mai confirma disponibilitatea camerelor, aveti urmatoarele optiuni:

  • solicitati agentului care se ocupa de comanda variante alternative de cazare
  • transmiteti agentului dvs contul bancar, moneda contului si titularul acelui cont, in scris, pe email pentru rambursarea sumelor achitate

Demersurile de rambursare se vor efectua in ziua in care ne transmiteti contul bancar, insa marja este de minim 48 ore - maxim 7 zile lucratoare.
 

05. Documentele de calatorie

Eliberarea documentelor

Toate notificarile le veti primi in scris, pe adresa de email lasata in comanda, iar documentele se transmit in atasament, in format PDF.
In cazul rezervarilor, trasmitem cu confirmare de primire: contract / factura fiscala (pe intreaga suma) / voucher de calatorie; dupa caz: bilete de avion / voucher de transport autocar / informare de plecare / asigurare medicala.
 

Biletele de avion / autocar si  informarea cu privire la plecare va vor fi transmise intotdeauna cu 2-3 zile inainte de check in. Acesta este termenul in care le primim de la furnizor.
 

Documentele emise (contract, factura, voucher) primite pe email, in atasament, au stampila si semnatura, insa ele sunt perfect valabile si fara, conform legii 571/2003 art.155 alin. 6. De asemenea acestea au numar de inregistrare atat din sistemul nostru de rezervari, cat si in cel al furnizorului, fiind corelate.
 

Asigurarea de calatorie este valabila si fara semnatura agentiei.

Factura proforma vi se emite in urma confirmarii disponibitatii locurilor, de catre furnizor, insa nu reprezinta si garantia acelor servicii. Demersurile de rezervare a locurilor se efectueaza doar in baza unei plati in avans si intotdeauna se asteapta confirmarea finala de la hotel / furnizor.

Semnarea contractului

Contractul incheiat intre dumneavoastra si directbooking.ro intra in vigoare in momentul in care rezervarea dvs  a fost confirmata de catre furnizor. Acest aspect il regasiti si in contract la capitolul II art 2.1.  Conditiile contractului vor intra in vigoare doar dupa achitarea avansului minim sau integral, in functie de conditiile ofertei, si dupa transmiterea confirmarii finale de rezervare prin mijloacele convenite (ex: email, fax).
Dumneavoastra sunteti de acord cu termenele prevazute in contract in momentul plasarii comenzii si in momentul in care bifati casuta de termeni si conditii.
Nu este nevoie sa transmiteti contractul semnat si stampilat pe email.

Documente prezentate la hotel

La hotel, trebuie intotdeauna sa va prezentati cu voucherul de calatorie si documentul de calatorie aferent: C.I sau pasaport (exceptie in cazul destinatiilor de pe teritoriul Romaniei).
In situatia in care mergeti cu copii mici, recomandam sa aveti o copie dupa certificatul de nastere.

06. Check in – check out

Orar cazari

Intrarea si iesirea de la cazare se efectueaza astfel:

Check in: 14:00 – Check out: 12:00 pentru destinatii externe
Check in: 18:00 – Check out: 12:00 pentru Romania
 
Important: In cazul in care nu va prezentati la hotel in ziua de check in, unitatea de cazare poate considera NO SHOW (neprezentare la cazare) si are optiunea de a nu va mai pastra camera. 
Va recomandam sa va notificati in scris agentul care se ocupa de comanda, la ce data va veti prezenta la cazare, pentru a anunta hotelul si pentru a va pastra camera.
 

07. Situatii de overbooking

Ce este overbookingul?

Fenomenul de Overbooking este independent de agentie/portal, tine cu exclusivitate de managementul hotelulului si de maniera in care isi gestioneaza rezervarile (hotelul a confirmat peste limita fizica de camere). Dupa cum apare specificat in contractul cu turistul, obligatia noastra, in astfel de situatii, este:

sa va propunem variante alternative, similare sau superioare serviciilor comandate sau 

sa va returnam integral suma achitata, in cazul in care nu agreati variantele propuse

 

08. Sugestii si reclamatii

Unde pot trimite o reclamatie / sugestie?

Pentru reclamatii si sesizari va rugam sa completati formularul de contact din site, iar la motivatie selectati: "Sesizari si reclamatii".

Email: reclamatii@directbooking.ro

Sesizarea va fi preluata de agentul responsabil de rezervarea dumneavoastra, pentru a fi inaintata conducerii si a primi raspunsul in cel mai scurt timp posibil.